Wystartowała ogólnopolska kampania Caritas Polska – „Kromka Chleba Caritas”, w tym roku pod hasłem „Kromka chleba dla sąsiada”, której celem jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzebę dzielenia się, a także zwrócenie uwagi na potrzeby seniorów. „Kromka chleba dla sąsiada” z jednej strony ma na celu zgromadzenie żywności, która zostanie przekazana osobom starszym, samotnym i potrzebującym, z drugiej, zbiórkę środków na pomoc dla nich, z trzeciej zaś, uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i los samotnych osób starszych i uaktywnienie pomocy sąsiedzkiej.
19 września w prawie 800 sklepach sieci Biedronka, która jest głównym partnerem akcji, wolontariusze Caritas z 29 diecezji będą zbierali podstawowe artykuły spożywcze, które trafią do potrzebujących wsparcia seniorów.
Pięć dni później, w niedzielę 24 września na rynkach polskich miast wolontariusze będą dzielili się chlebem z przechodniami na znak swojej stałej troski o los osób potrzebujących.
Akcję można wesprzeć wysyłając sms charytatywny pod hasłem „KROMKA” na numer 72052 (koszt 2,46 zł z VAT)