Lipiec miesiącem czci Najdroższej Krwi Chrystusa

Maj jest miesiącem szczególnie przeznaczonym Maryi, czerwiec – sercu Jezusowemu, natomiast w lipcu adorujemy Najdroższą Krew Pańską. Od czego to się zaczęło?
Papież Jan XXIII ogłosił w 1960 r. list apostolski „Inde a Primis” o rozszerzaniu nabożeństwa ku czci Przenajdroższej Krwi Pana Naszego Jezusa Chrystusa. W ten sposób Ojciec Święty zachęcał wiernych, aby w lipcu tematem swoich rozmyślań uczynili Krew Chrystusa.
„Niechaj rozważają o niesłychanie obfitej i nieogarnionej wartości tej Krwi prawdziwie najdroższej” – pisał i przypomniał o siedmiu momentach, w których Jezus przelewał swoją krew.
Lipiec to dobry czas na rozważanie tych momentów, w których Jezus przelał swoją krew poprzez czytanie fragmentów Pisma Świętego dotyczących Męki Pańskiej i odmawianie Litanii do Najdroższej Krwi Chrystusa Pana.
Papież Jan XXIII wspomina siedem wyjątkowych fragmentów Pisma:

1. Obrzezanie (Łk 2, 21)
2. Modlitwa w Ogrójcu (Łk 22, 42-44)
3. Biczowanie (Mt 27, 26)
4. Ukoronowanie cierniem (J 19, 1-3)
5. Droga krzyżowa (J 19, 17)
6. Przybicie do krzyża (J 19, 28)
7. Przebicie boku włócznią (J 19, 33-34)

Oprócz rozważania fragmentów Pisma Świętego, możemy także w szczególny sposób uczcić Krew Chrystusa, odmawiając Litanię do Najdroższej Krwi Chrystusa Pana zatwierdzoną przez papieża Jana XXIII w 1960 roku. Warto dodać, że jednym z największych czcicieli krwi Chrystusa był święty Kasper del Bufalo, który w 1815 roku założył Zgromadzenie Misjonarzy Krwi Chrystusa.
Również Jan Paweł II w rozważaniu przed modlitwą Anioł Pański dnia 1 lipca 2001 r. przypomniał, że: „lipiec, to miesiąc, który zgodnie z ludową tradycją poświęcony jest kontemplacji Najświętszej Krwi Chrystusa, niezgłębionej tajemnicy miłości i miłosierdzia. Krew Chrystusa jest ceną, którą Bóg zapłacił, aby wyzwolić ludzkość z niewoli grzechu i śmierci. Jest niezbitym dowodem miłości niebieskiego Ojca do każdego człowieka, bez żadnego wyjątku. To Krew, której jedna kropla może wybawić cały świat od wszelkiej winy”. Obecnie obchód ten został w Kościele powszechnym złączony z uroczystością Najświętszego Ciała Chrystusa (zwaną popularnie Bożym Ciałem)